2 Eylül 2009 Çarşamba

AVRUPA LİGİ 20 YIL ÖNCE DE VARDI!


Arsene Wenger benim yıllardır özellikle takip ettiğim ve kendisini hayranlıkla izlediğim bir futbol sanatkarıdır. Geçtiğimiz Salı günü goal.com daki bir haberi okurken yıllar öncesine gittim. Wenger açıklamasını şu şekilde yapmış ‘%100 emin değilim ama tahminime göre 10 yıl içinde bir Avrupa Süper Ligi kurulacak. Sadece Şampiyonlar Ligi geliri büyük takımların harcamalarını karşılayacak şekilde değil çünkü çoğu UEFA tarafından alınıyor. Amaç yerel ligleri öldürmek değil ama hafta içi Avrupa Ligi, hafta sonu yerel ligler oynanabilir’
Yıllar öncesine gidişim ise şundan. Yaklaşık 12-13 yaşlarındayken hep Fenerbahçe’nin Avrupa’nın en büyüğü olmasını hayal eden ben elde kağıt kalem büyük transleri takıma kazandırır, tüm kupaları Fenerbahçe’ye toplardım. Bu arada sürekli Fenerbahçe’nin şampiyon olduğu bir de Avrupa Ligi yapmıştım. İçinde kimler yoktu ki bu ligin. Bu oyunu 2-3 yıl sürdürdüm. O zaman sadece oyun olan bu lig sanırım gelecekte karşımıza çıkacak ve bunu Wenger’in ağzından duymak beni daha çok mutlu etti.
Avrupa Ligi bu kıtanın kaçınılmaz sonu olacak sanırım ancak seçimin nasıl yapılacağı ve statüsü çok önemli. Çünkü buradaki takımlar aradaki arkı çok daha hızlı açmaya başlayacaklar. Bu lig eski adıyla G-14 yeni adıyla European Clubs Association olan organizasyon etrafında dönecekse Fenerbahçe ve Galatasaray’ın daha çok çalışması gerekecek bu lige katılmak için.

0 yorum:

Yorum Gönder

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP