23 Ağustos 2009 Pazar

CUMARTESİ MAÇLARI VE DIABY


İşten güçten uzunca zamandır Cumartesi öğleden sonra maç seyretmemişim. Şimdi gündüz maçının ne kadar keyifli olduğunu bir kez daha hatırladım. Arsenal-Portsmouth maçını izledim Spormax’da. İlk yarım saati Arsenal’in 2-0 üstünlüğü ile geçti. Geçtiğimiz sezon Saraçoğlu’nda seyrettiğim 5-2’lik Arsenal maçı benim tüm futbola bakış açımı değiştirmişti. Bakıyorum üzerine koyarak ilerlemiş bu genç ekip. Adebayor’un ayrılması mutlaka ki kayıp ancak Diaby’nin yükselişi müthiş. Uzun boyu ve fiziğine oranla çok atletik ve süratli. Nereden nasıl çıktı topa nasıl vurdu anlayana kadar top kaleye girmiş oluyor. Tek transfer Ajax’ın kaptanı Belçikalı Vermaelen savunmanın toparlayıcısı olmuş. Geçtiğimiz yıllarda Cesc Fabregas ve Robin Van Persie dışında yaratıcı ayağı olmayan bu atletik takım Arshavin ilavesi ile rakip savunmaların başını döndüreceğe benziyor. Arsene Wenger öncelikle süratli futbolu oynatmayı seçiyor sürekli. Çünkü günümüz futbolunda hız her şey. Kontrolünü süratle birleştirdiğinde savunma veya hücumda rakibin sürekli bir adım önünde oluyorsun. Özellikle orta sahaların sürati maçın gidişin değiştiren bir etken. Maçın iki yönünü oynayabilen oyuncular ki bunlar Eboue, Denilson ve Diaby tüm maç boyunca kontrolün kaçmasına izin vermiyorlar. Maçın sonu 4-1’le bitti. Arsenal futbol dersi vermeye devam ediyor. Barcelona bir ekol yarattı ancak Arsenal farklı bir ekolle yaklaşıyor. 1-2 sezon sonra Arsenal’i hepbirlikte konuşuyor olacağız. Çünkü oynadıkları futbol cidden kimseye benzemiyor.

0 yorum:

Yorum Gönder

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP